Grönt är skönt

Just det!

Jag letar ju efter recept som innehåller spenat!
Frysen svämmar över av lax, kantrareller och kakor och
efter noga övervägande så bestämde jag att det är
påsen med spenat som jag skulle använda i någon skum gryta som ryker först!

Tips?

Spenat är faktiskt inte hemskt alls.
Har man bara smakat den sorten som serveras i skolan får man givetvis
fortsätta att hata det..
Men Mikka, du minns väl den gröna sörjan vi fick brevid huvudrätten
på Habit Fashion Awards?
DET måste ha varit färsk spenat och jag måste säga att det var delikat!
Det är nyttigt också!

Mer spenat helt enkelt!


/E

Kommentarer
Postat av: secretvoice

Spenat, men var det bara det??? :-) Här kommer recept på en dundergod grönsaksgratäng. Njut som den är (vegetarisk) eller med valfritt kött till.



250 g spenat (frusen eller färsk)

1 lök

1 aubergine



2,5 dl matgrädde

10-15 soltorkade tomater i olja

200 g getost

eller 150 g getost och 100 g smakrik vanlig hårdost

basilika, salt och peppar



Fräs grönsakerna i lite olja och lägg i ungsform. Mixa grädde, tomater, ost och basilika (finfördela gärna osten först, det kan lätt bli kladdigt annars - beror ju på hur mycket man gillar att städa...).



Grädda 15-30 minuter i 200 grader, voilà!

2008-12-01 @ 21:56:03
URL: http://secretvoice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0